Shopping cart

Magazines cover a wide array subjects, including but not limited to fashion, lifestyle, health, politics, business, Entertainment, sports, science,

TnewsTnews
Svijet

Mali broj kompanija kontroliše našu hranu

23. Jula 2024.2 Minuta čitanja

Nekoliko istraživača, u studiji objavljenoj u The Conversation, ističe da je globalni prehrambeni sistem sve više pod kontrolom manjeg broja kompanija, što negativno utiče na naše zdravlje, zajednice i planetu.

Tržište u rukama malobrojnih kompanija

Iako globalni prehrambeni sistem proizvodi dovoljno hrane da nahrani sve, više od 800 miliona ljudi je i dalje gladno, a više od dvije milijarde ljudi nema adekvatan pristup hrani. Ovaj jaz proizlazi iz prirodnih katastrofa, ratova, krhkosti lanaca snabdijevanja i ekonomske nejednakosti. Ipak, ti faktori ne objašnjavaju potpuno porast ultra-prerađene hrane, finansijske izazove sa kojima se suočavaju poljoprivrednici ili ekološku štetu nastalu zbog načina na koji se hrana proizvodi.

Ključni problem leži u koncentraciji tržišta, gdje nekoliko velikih kompanija dominira u proizvodnji hrane i lancu snabdijevanja putem spajanja i akvizicija. To dovodi do manje transparentnosti, slabije konkurencije i jačanja moći ovih firmi, prema istraživačima Liam Keenan (Univerzitet Nottingham), Dariusz Wojcik (Nacionalni univerzitet Singapur) i Timothy Monteath (Univerzitet Warwick).

Oni napominju da su velike finansijske grupe uložile značajne resurse u sektor, s fokusom na profit, što je podstaklo rast spajanja i akvizicija. Ovo je povećalo tržišni udio i cijenu dionica, ali i intenziviralo koncentraciju tržišta. Na primjer, četiri kompanije kontrolišu 44% globalnog tržišta poljoprivrednih mašina, dvije kompanije kontrolišu 40% tržišta sjemena, dok četiri giganta kontrolišu 62% tržišta agrohemikalija.

Ova koncentracija smanjuje pregovaračku moć poljoprivrednika, vrši pritisak na smanjenje plata i lošije radne uslove, te ograničava kontrolu zajednice nad upotrebom zemljišta. Također dovodi do rasta cijena hrane i povećane dostupnosti ultra-prerađene hrane, posebno na visoko koncentrisanim tržištima kao što su Velika Britanija i Njemačka. Nadalje, korporativna moć ometa napore u borbi protiv klimatskih promjena i prelazak na održivu proizvodnju hrane.

Related Tag:

Comments are closed

Povezani članci