Bicikl iz prošlog vremena može postati savršen pratilac za savremene vožnje, ali kako mu udahnuti novi život? Više se ne sjećam kako je započela ljubav prema biciklima, ali se još sjećam prve trokolice. Više volim stara bicikla, nego savremena, opremljena svim čudesima. Restauracija daje mogućnost da sačuvamo originalan izgled, unesemo poboljšanja ili u potpunosti modernizujemo bicikl zbog boljih performansi.
Šta odlučiti?
Teška je odluka za koji tip restauracije se odlučiti, jer je to više od samog tehničkog posla. To je stvar stila. Bicikl možemo vratiti da izgleda kao da je sad izašao iz fabrike ili njegov izgled možemo potpuno. Sada imam dilemu da li pokušati sačuvati stari sistem za osvjetljenje na pony biciklu ili montirati savremeno led osvjetljenje. To bicikl su mi roditelji kupili i dok su svi imali crveno ili plavo, moj pony je zelen kao trava. Prilikom restauracije zamijenjeni su ležajevi, pedale sic, nove gume, osvježeni hromirani dijelovi.

Ono što nije dirano je osvjetljenje. Staklo na starom svjetlu je već požutjelo. Ono još uvijek funkcioniše odlično, ali povremeno zna da zatreperi. Trebalo bi zamijeniti žičice koje vode struju od diname do prednjeg i zadnjeg svjetla.
Tri rješenja
Originalni sistem osvjetljenja se može zadržati uz čišćenje kontakata, pranje požutjelog stakla i zamjenu žice (kabla). Zvuk diname dok se okreće je nešto na što sam navikla i nema veze što je to opterećenje tokom vožnje, jer ovaj pony i nije za neke duge rute. Samo ga ponekad vozim. Dinama ima i svoje prednosti. Osim karakterističnog zvuka, nema potrebe da je dodatno puni, jer energiju stvara tokom vožnje. Dovoljno je da je prislonim uz gumu i čarolija je pokrenuta. Možda je savršenstvo ponyija baš u tome. Ima dinama i mane. Osnovna mana je da svjetlo prestane čim zaustavite bicikl. Ako želite otključati garažu ili ulaz, ostajete u mraku. Ili ako morate usporiti tokom vožnje, intenzitet svjetla se smanjuje. Već sam rekla je da se stvara veći otpor kada okrećete pedale, a dinama je prislonjena uz gumu. I možda najbitnije, ograničen je intenzitet osvjetljenja, čak ispod 30 do 20 lumena. Mogla bih napraviti kombinaciju, sačuvati staro svjetlo i istovremeno montirati na guvernal neku LED bateriju za bicikl.
Druga mogućnost je da sve sredim što se tiče postojećeg svjetlosnog sistema i unesem savremenu izmjenu. Zadržao bi se autentični izgled, žice bih zamijenila sa boljim, koji imaju bolju izolaciju i u samo svjetlo mogu postaviti LED sijalicu. Nove žice bi bile dugotrajnije i ne bi se lako kidale, a sijalica bi dala više lumena, smanjila potrošnju, a samim tim i otpor prilikom vožnje. Poseban plus je da bi dodatno napajanje omogućilo da sjetlost ostaje upaljena i nekoliko minuta nakon što se bicikl zaustavi.
Treća mogućnost je da potpuno zamjeni svjetlosni sistem i postavim savremeno osvjetljenje i tu treba ispoštovati neke karakteristike ovakvih sistema. Pitanje je kakav tip napajanja odabrati. Da li uzeti integrisanu bateriju koja se može puniti? Ili zamjenjive ili vanjske baterije. Integrisana baterija je za sistem koji je lagan, kompaktan, lako se montira. Druga dva tipa daju duži vremenski period osvjetljenja, ali i malo su komplikovaniji.
Treba odlučiti koju snagu svjetla uzeti i širinu sopa. Za dobro osvjetljenje važno je i u kakvim uslovima ćemo voziti bicikl. Snaga u lumenima se kreće:
<100 lm: dovoljno za da vas drugi vide u gradu,
200–400 lm: idealno za gradsku vožnju, osvjetljava cestu,
800–1.500 lm: za brdski biciklizam ili vožnje bez uličnog osvjetljenja i
2.000+ lm: za ekstremne uslove i duge noćne rute.
Širok snop daje bolju perifernu vidljivost, dok uži snop daje bolji domet i fokus. U ovom slučaju za moj bicikl bi odgovaralo do 400 lu, jer će se koristiti za gradsku vožnju.
Što se tiče načina montaže, trebao bi biti što jednostavniji. Gumene trake su broj jedan po jednostavnosti, ali znaju biti nestabilne. Najvjerovatnije, ako se odlučim za moderno svjetlo, da će montiranje biti plastičnim ili metalnim stezaljkama. Stabilnije su od gumene trake.
Kakvo zadnje svjetlo uzeti? Da li integrisano u zajednički sistem sa prednjim svjetlom ili potpuno autonomno? Definitivno do 100 lu. Da li ono koje trepće ili one koji imaju mogućnost detekcije kočenja i automatki jače svijetle?
Još nešto da ne zaboravim, a to je da li je sistem osvjetljenja vodootporan i podnosi li trešenje.
Mnogo izbora, mnogo tipova osvjetljenja, a treba se odlučiti.
Foto: Freepik
Comments are closed